خدمات نفتان پایش

ارزیابی کارآمدی تجهیزات (Evaluate equipment efficiency)

ارزیابی کارآمدی تجهیزات یک روش مناسب برای تخمین عمر باقیمانده تجهیزات در صنعت نفت و گاز است. ارزیابی کارآمدی به ارزیابی یکپارچگی ساختاری تجهیز با هدف تعیین این که آیا آن تجهیز مناسب برای عملکرد درنظرگرفته شده هست یا نه می پردازد.

کارشناسان ما در ارزیابی کارآمدی تجهیزات یک تخمین کمی از یکپارچگی ساختاری تجهیز ارائه می دهند که بخشی از یک سیستم مدیریت دارایی است. این ارزیابی در واقع تعیین می کند که آیا نیاز به جایگزینی یا تعمیر یک تجهیز یا جزیی از آن هست یا نه؟

ارزیابی FFS معمولاً به یک لیست استاندارد از اطلاعات شامل شرایط اصلی طراحی، مصالح ساختمانی و سابقه بهره برداری و نگهداری نیاز دارد. در حالی که این اطلاعات بخشی از ثبت استاندارد در بسیاری از امکانات است، اما همیشه به آسانی در دسترس نیست. سه سطح ارزیابی وجود دارد که همه آنها تدریجی هستند:

ارزیابی سطح یک:

 در ارزیابی سطح یک به کمترین میزان داده و تجربه نیاز داریم. ما در این نوع ارزیابی معمولاً از جداول و منحنی ها استفاده می کنیم و محاسبات کمی نیاز داریم. این سطح از بازرسی نسبت به دو مورد دیگر زمان کمتری می برد.

ارزیابی سطح دو:

اگر ارزیابی سطح یک بر روی قطعه ای از تجهیزات با معیارهای پذیرش مطابقت نداشته باشد، می توانیم ارزیابی سطح دو را انجام دهیم. ارزیابی سطح دو نیاز به محاسبات بسیار بیشتری دارد تا جایگزین محاسبات ساده و محافظه کارانه ارزیابی سطح یک شود. معمولا محاسبات آنقدر پیچیده است که اغلب به نرم افزار FFS نیاز است.

ارزیابی سطح سه:

در مقایسه با دو سطح قبلی ارزیابی کارایی تجهیزات ،در ارزیابی سطح سه بازرس  به داده های دقیق تر و مقدار قابل توجهی تجربه عملیاتی نیاز دارد. به دلیل خطاهایی که ممکن است به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته تر رخ دهد، تجزیه و تحلیل سطح سه به ندرت انجام می شود.

عواملی که در انتخاب سطح FFS نقش دارند شامل تعداد داده های موجود برای ارزیابی، کیفیت آن داده ها و میزان اهمیت تجزیه و تحلیل در عملکرد تجهیزات است. متخصصان ما در نفتان پایش در زمینه توسعه و به کارگیری تکنیک های ارزیابی عملکرد تجهیزات بسیار باتجربه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *